Cdon skifter topchef igen og retter fokus mod at skabe overskud
Peter Kjellberg stopper 1. januar som adm. direktør for den svenske online markedsplads Cdon efter et år i stillingen, skriver mediet market.se.
Det er et år siden, at Peter Kjellberg tiltrådte stillingen, hvor han har ledet en ny branding-strategi for Cdon og opbygget en ny organisation.
Når han fra årsskiftet træder tilbage, skifter markedspladsen samtidig fokus til sin kerneforretning og på at blive profitabel.
I første omgang er det finansdirektør Thomas Pehrsson, der tiltræder som midlertidig adm. direktør, mens Cdon skal på jagt efter en permanent løsning.
Cdon er en nordisk markedsplads, der sælger alt fra elektronik, sportsudstyr og mode. Selskabet er børsnoteret i Sverige, hvor aktiekursen er halveret i 2022. I årets første kvartal faldt omsætningen i Cdon med 20 pct. sammenlignet med samme kvartal året før, mens driftsunderskuddet steg fra 14 mio. kr. til 34 mio. kr.
Omsætningen skrumper for nordisk online markedsplads
Online markedspladserne vokser – mens danske virksomheder ”snorksover”