Omsætningen skrumper for nordisk online markedsplads

Cdons omsætning faldt med 20 pct. i første kvartal af 2022, sammenlignet med samme periode året før. Den svenske online markedsplads, der forhandler inden for mode til sport, elektronik og fødevarer, endte dermed med en omsætning på lidt over 76 mio. kr. Det skriver det svenske medie Breakit.
Selskabets nye adm. direktør, Peter Kjellberg, der tiltrådte i starten af året, fremhæver dog, at Cdon har brugt betydelige omkostninger på at lægge fundamentet for en vækstrejse.
Omsætningen for Cdons Marketplace, hvor eksterne e-handlere kan sælge deres produkter, er steget med 10 pct. til 32 mio. kr. Marketplace-forretningen anses for at være et vigtigt område for virksomheden i fremtiden, og aktien i Cdons steg kraftigt efter tallene for første kvartal kom frem, skriver Breakit.
Amazons frygtede indtog i Skandinavien har rokket båden meget lidt – indtil videre