Omsætningen skrumper for nordisk online markedsplads

Den svenske online markedsplads Cdons tab har vokset sig dobbelt så stort i første kvartal. Men ”Nordens største markedsplads” er på ret vej, siger ny adm. direktør Peter Kjellberg.
Cdons driftsresultat faldt til et underskud på 24,6 mio. kr., mod 10 mio. kr. i første kvartal sidste år. | Foto: Jens Dresling
Cdons driftsresultat faldt til et underskud på 24,6 mio. kr., mod 10 mio. kr. i første kvartal sidste år. | Foto: Jens Dresling

Cdons omsætning faldt med 20 pct. i første kvartal af 2022, sammenlignet med samme periode året før. Den svenske online markedsplads, der forhandler inden for mode til sport, elektronik og fødevarer, endte dermed med en omsætning på lidt over 76 mio. kr. Det skriver det svenske medie Breakit.

Selskabets nye adm. direktør, Peter Kjellberg, der tiltrådte i starten af året, fremhæver dog, at Cdon har brugt betydelige omkostninger på at lægge fundamentet for en vækstrejse.

Omsætningen for Cdons Marketplace, hvor eksterne e-handlere kan sælge deres produkter, er steget med 10 pct. til 32 mio. kr. Marketplace-forretningen anses for at være et vigtigt område for virksomheden i fremtiden, og aktien i Cdons steg kraftigt efter tallene for første kvartal kom frem, skriver Breakit.

Amazons frygtede indtog i Skandinavien har rokket båden meget lidt – indtil videre

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også