Foodora henter ny marketingchef fra Vivino

Leveringstjenestens nye marketingschef i Danmark får til opgave at rekruttere og fastholde kunderne på selskabets platform.
Sarah Helle-Hansen har tidligere arbejdet med e-commerce og marketing for Barry Energi France, Deliver Addis i Etiopien, Danone, Amazone og Lazada. | Foto: PR/Foodora
Sarah Helle-Hansen har tidligere arbejdet med e-commerce og marketing for Barry Energi France, Deliver Addis i Etiopien, Danone, Amazone og Lazada. | Foto: PR/Foodora

Leveringstjenesten Foodora har på dansk grund fået ny marketingschef, nemlig Sarah Helle-Hansen, der er hentet ind fra en lignende stilling i selskabet Vivino. 

Det skriver Foodora Danmark i en pressemeddelelse, hvoraf det fremgår, at den nye marketingchef allerede er tiltrådt og dermed har overtaget det overordnede ansvar for foodoras marketingaktiviteter, herunder at rekruttere og fastholde kunder. 

”Jeg ser frem til at være med på Foodoras vækstrejse i Danmark. Selv om det kun er et år siden, de første pinke cykelbude blev spottet på de danske cykelstier, synes jeg i den grad, at tjenesten har formået at markere sig som en central spiller på markedet,” udtaler Sarah Helle-Hansen i meddelelsen og uddyber:

“Flere og flere danskere swiper deres aftensmad hjem i jagten på en nem og prisvenlig løsning for dem og deres familier. Vores mål er at tilbyde den bedste løsning gennem et stærkt netværk af restaurantpartnere med det rette udvalg og førsteklasses logistik. Sammen med et stærkt team vil mit fokus være på at skabe en mere loyal kundebase, med både eksisterende og nye kunder.”

Foodoras landechef: Danske restauranter ønsker alternativ til Wolt

Foodora fremhæver i meddelelsen Sarah Helle-Hansens fransk-libanesiske opgav samt det, at hun tidligere har arbejdet i både Europa, Asien og Afrika. Det er de internationale perspektiver, der nu skal bringes i spil i leveringstjenestens danske forretning, hedder det. 

“Danmark er et digitalt foregangsland, som er på forkant med den teknologiske udvikling i Europa. Vi har oplevet en fantastisk interesse for madudbringning, fordi folk ønsker mere frihed til at gøre, hvad de vil, ved at benytte sig af tjenester, der gør deres liv lettere. Vi kan se, at folk bevæger sig væk fra at have dårlig samvittighed over ikke at kunne nå det hele til at forstå, at tid er værdifuldt, og det er det, vi tilbyder: Tid til at fokusere på det, du ønsker,” udtaler den nye marketingchef.

Foodora er ejet af den globale leveringskoncern Delivery Hero, der driver forretning i mere end 70 lande. 

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår