Boom i returvarer får danske startups på banen med nye værktøjer

KAMPEN MOD RETURVARER: To unge danske softwarevirksomheder vil hjælpe e-commerce-virksomheder med at sænke andelen af returvarer og gøre det lettere at diskutere løsninger og returpolitik.
En markant øget andel af returvarer online over de seneste fem år sætter endnu større krav til danske e-handlere. Nye softwareselskaber har kastet sig ind i en fælles kamp for at nedbringe andelen af returvarer. | Foto: Casper Dalhoff
En markant øget andel af returvarer online over de seneste fem år sætter endnu større krav til danske e-handlere. Nye softwareselskaber har kastet sig ind i en fælles kamp for at nedbringe andelen af returvarer. | Foto: Casper Dalhoff

En stigning i andelen af returvarer og en øget onlinehandel kombineret med et uventet øget pres på indtjeningen og stigende omkostninger siden 2022 har fået onlinevirksomheder i både ind og udland til at skærpe fokus på at nedbringe returvarer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også