Hellofresh får millionbøde

Måltidskasseselskabet skal ifølge BBC have sendt flere 79 millioner spammails og -sms’er til kunder.
Det er myndigheden Information Commissioners Office, der har idømt selskabet bøden, der beløber sig til omkring 1,2 mio. kr. | Foto: Pr/hellofresh
Det er myndigheden Information Commissioners Office, der har idømt selskabet bøden, der beløber sig til omkring 1,2 mio. kr. | Foto: Pr/hellofresh

Hellofresh får bøde på 140.000 pund svarende til omkring 1,2 mio. kr. for at have bombarderet kunder med spammails og -sms’er. 

Ifølge BBC skal selskabet have sendt 79 mio. spambeskeder til kunder i løbet af en syvmåneders periode - et ”klart brud på tilliden,” lyder vurderingen fra myndigheden Information Commissioners Office, der har idømt selskabet bøden.

Myndigheden vurderer ligeledes, at Hellofresh ikke i tilstrækkelig grad har oplyst kunder om, at deres data vil blive brugt i markedsføring i op til 24 måneder efter annullering af Hellofresh-abonnementer. 

Hellofresh oplyser over for mediet, at man efterfølgende har ændret i sin sms- og emailpolitik.

(Artiklen er produceret i samarbejde med vores søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også