Marks & Spencer og Ocado stiger efter vækst i fælles onlinesupermarked

I tredje kvartal omsatte Ocado Retail for knapt 570 mio. pund, hvilket er 7,2 pct. mere end samme periode sidste år.
”Vi leverer på vores strategi og har stor fremdrift i forretningen," siger Hannah Gibson, der er adm. direktør for Ocado Retail. | Foto: Simon Newman/reuters/ritzau Scanpix
”Vi leverer på vores strategi og har stor fremdrift i forretningen," siger Hannah Gibson, der er adm. direktør for Ocado Retail. | Foto: Simon Newman/reuters/ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Onlinesupermarkedsselskabet Ocado Retail, som er et joint venture mellem Ocado Group og Marks & Spencer, overrasker positivt med væksten i tredje kvartal, hvilket bidrager til plusser i de to ejeres aktier på børsen i London.

I tredje kvartal omsatte Ocado Retail for 569,6 mio. pund, hvilket er 7,2 pct. over niveauet i samme periode sidste år. Analytikerne havde ifølge Bloomberg News ventet en omsætning på 555,2 mio. pund.

”Vi leverer på vores strategi og har stor fremdrift i forretningen, hvor omsætningen voksede hurtigere i tredje kvartal end i første halvår og der er en tilbagevenden til positiv volumenvækst i kvartalets sidste måned,” siger administrerende direktør for Ocado Retail Hannah Gibson i en handelsopdatering, hvor prognosen for hele året i øvrigt fastholdes.

På børsen i London ligger aktien i Ocado Group ved 9.45-tiden 2,2 pct. højere, mens Marks & Spencer stiger 1,4 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også