Den danske liveshopping-platform Elisa sætter tryk på udbredelsen i Norge, hvor selskabet har hyret sin første landechef og etableret et supportteam, der er dedikeret til det norske marked, skriver Netthandel.no.
Elisa har været på det norske marked i halvandet år, og fremover er det Johny Larsen, der skal stå i spidsen for platformen i Norge.
”Norge er et af de mest digitaliserede samfund i verden – og befolkningen har stor appetit på nethandel. Elisa har faktisk allerede gennemført over 1.000 liveshopping-arrangementer i Norge med over 100 brands, hvoraf over 85.000 produkter er blevet tilføjet ”live indkøbskurven” til en værdi af over 100 mio. norske kr.,” siger Johny Larsen i en pressemeddelelse.
Målsætningen for Elisa, der blev stiftet i 2021, er, at liveshopping bliver en afgørende del af alle norske detailhandleres salgsstrategi.
Elisa blev stiftet af Nicolai Aas Pedersen, Rasmus Aas Pedersen og Christian Vester, og i oktober 2021 fik selskabet en investering på 40 mio. kr. fra Bestseller-ejer Anders Holch Povlsens investeringsselskab Heartland samt Nordic Makers.