Dansk Erhverv stejler over EU-forslag om godkendelse af grønne påstande

EU-forslag, der vil kræve forhåndsgodkendelse af grøn markedsføring, kan blive dyrt for virksomhederne og afholde flere helt fra at kommunikere deres tiltag, siger Dansk Erhverv til Børsen. 
Der vil være "store omkostninger" forbundet med at skulle have forhåndsgodkendt grønne udsagn, mener Dansk Erhverv. | Foto: Louise Herrche Serup
Der vil være "store omkostninger" forbundet med at skulle have forhåndsgodkendt grønne udsagn, mener Dansk Erhverv. | Foto: Louise Herrche Serup

Dansk Erhverv stiller sig ifølge Børsen stærkt kritisk over for et forslag fra EU-Kommissionen om, at virksomheder, der vil markedsføre deres produkter som mere bæredygtige eller klimavenlige, først skal have godkendt denne kommunikation af en uvildig tredjepart.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også