Annoncer til detailsektoren et marked i kraftig vækst for Amazon

Investeringsbank ser markedsmulighed i digital annoncering fra detailaktører på 130 mia. dollar i 2025. 
Annoncering fra detailselskaberne vil udgøre 45 pct. af det samlede marked for online-annoncering, vurderer analytiker. | Foto: Pascal Rossignol
Annoncering fra detailselskaberne vil udgøre 45 pct. af det samlede marked for online-annoncering, vurderer analytiker. | Foto: Pascal Rossignol
MARKETWIRE

I de kommende år vil salget af digitale annoncer til detailsektoren, som ønsker at konvertere klik til direkte salg, vokse meget kraftigt.

Og Amazon står til at høste den største gevinst fra den udvikling, mener Morgan Stanley.

”Vi ser en markedsmulighed på 130 mia. dollar i 2025 i digital annoncering fra detailaktører,” hedder det en i en analyse fra investeringsbanken.

Dermed er der lagt op til en markant vækst over tre år på mere end 60 pct. fra et marked, eksklusiv Kina, på 80 mia. dollar i 2022.

Analytiker Matthew Cost regner således med en gennemsnitlig årlig vækst i perioden på 17 pct., og i 2025, spår han, vil annonceringen fra detailselskaberne udgøre 45 pct. af det samlede marked for online-annoncering.

Og det er godt nyt for Amazon, for selskabet er den ”tidligt førende” aktør i segmentet med en markedsandel på 47 pct.

”Blandt aktørerne er Amazon sammen med Walmart bedst positioneret til at vokse inden for mediesalget til detailsektoren på baggrund af store kundebaser og store datamængder.”

”Vi forventer, at Amazon vil fastholde sin ledende position og fortsat opskalere sin annonceforretning herfra.”

Morgan Stanley har en ”overvægt”-anbefaling af aktien i Amazon med et kursmål på 150 dollar. Aktien stiger tirsdag i det ellers sure marked med 1,7 pct. til 104,13 dollar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også