Britisk onlinesupermarked stiger på børsen efter salgstal

Ocado, der har et samarbejde med Marks & Spencer, har overgået salgsforventningerne i første kvartal.
Ocado blev stiftet af Tim Steiner i 2000. | Foto: Simon Newman/Reuters/Ritzau Scanpix
Ocado blev stiftet af Tim Steiner i 2000. | Foto: Simon Newman/Reuters/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Ocado stiger tirsdag morgen med 2,1 pct. til 461,70 pence på børsen i London, efter at det britiske onlinesupermarkeds seneste joint venture med Marks & Spencer har overgået forventningerne til salget i første kvartal.

I det forskudte første kvartal er salget steget med 3,4 pct. til 584 mio. pund, hvilket er over analytikerkonsensus indsamlet af Bloomberg News på 570 mio. pund.

Finanshuset Bernsteins analytikere ledet af William Woods fremhæver, at detail-joint venturet fik en god start på året med et salg over estimaterne.

Den gennemsnitlige købsstørrelse har udviklet sig fladt, hvor den er negativt påvirket af et fald på 7,5 pct. i antallet af varer til 45 styk, mens det bliver positivt opvejet af en stigning på 8,3 pct. i den gennemsnitlige salgspris.

En stabilisering i antallet af varer per indkøb på 45 ses ifølge Bernstein som positivt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også