Svensk webshop øger omsætningen men kæmper med indtjeningen
Svenske Penstore, der sælger penne og kunstmaterialer i en onlineshop og en fysisk butik i Stockholm, landede en omsætning på 89 mio. svenske kr. (godt 60 mio. danske kr.) i 2021/22-regnskabet mod 82,6 mio. svenske kr. (cirka 55,8 mio. danske kr.) året før, skriver E-handel.se.
80 pct. af omsætningen i 2021/22-regnskabet, der løber fra maj 2021 til april 2022, kommer fra webshoppen, og selskabet har også salg til andre lande – herunder Danmark.
”Sidste år var fantastisk sjovt og begivenhedsrigt. Vi flyttede til nye varehuse, åbnede nye markeder, sammensatte en fantastisk organisation og investerede i tekniske løsninger at kunne vokse i. Det hele gik rigtig godt,” siger Jacob Bergström, stifter og adm. direktør i Penstore, i en pressemeddelelse
Penstore, der blev stiftet i 2010, går dog tilbage på indtjeningen. I 2020/21 havde selskabet et lille plus, mens EBIT-resultatet i seneste regnskabsår var et minus på 5 mio. svenske kr. (cirka 3,4 mio. danske kr.).