Dansk netbutik lancerer webshop i Sverige
![Molly & My er stiftet af søstrene Karina Sejrup og Luise Sejrup Rasmussen i 2015.](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/14575543/6kwlzf/ALTERNATES/schema-16_9/MollyogMy%2520screenshot.png)
Den danske webshop Molly & My, der sælger modetøj til kvinder og børn samt boligartikler, har lanceret en webshop i Sverige, skriver mediet Retailnews.
Lanceringen af den svenske hjemmeside sker ifølge e-commerce-direktør på baggrund af en stigende efterspørgsel fra den anden side af Øresund.
”Sverige var på mange måder et oplagt marked for os. Dels på grund af den geografiske placering og de muligheder, det giver for at yde en hurtig fragtservice overfor kunderne. Samtidig har vi tidligere haft mange forespørgsler fra svenske forbrugere, som gerne har ville handle hos os,” siger Mads Olander, e-commerce-direktør i Molly & My til Retailnews.
Ifølge Mads Olander er det ikke planen at åbne fysiske butikker, men han vil ikke afvise, at selskabet i fremtiden vil undersøge muligheden for en fysisk tilstedeværelse.
Vokset ud af garage
Molly & My er stiftet af søstrene Karina Sejrup og Luise Sejrup Rasmussen i 2015, hvor de startede med at pakke børnetøj på spisebordet derhjemme fra et lager i den enes garage.
Siden da er bruttofortjenesten vokset til 16,7 mio. kr., mens overskuddet i seneste regnskab lød på 7,9 mio. kr.
Virksomheden er siden 2015 flyttet ud af direktør Luise Sejrup Rasmussens garage og tæller i dag 15 medarbejdere. Molly & My har i 2021 desuden fået et endnu større lager.
I 2021 har de to ejere trukket 6 mio. kr. ud i udbytte. I 2020 trak søstrene, med beskedne 226.000 kr., for første gang penge ud af virksomheden.
Molly & My er ikke Luise Sejrup Rasmussen og Karina Sejrups eneste virksomhed sammen. I 2019 stiftede de også deres eget smykkebrand Mellow Moon.
Søstre trækker seks millioner ud i udbytte fra webshop
Svensk babybutik med omsætning på 800 mio. går i rekonstruktion