Nordisk quick commerce-spiller lagde til i toppen i 2021

2021 bød for den nordiske leveringstjeneste Foodora på rekordhøje omsætning i Norge, men bundlinjen endte alligevel på et minus.
Det skriver E24 på baggrund af et netop offentliggjort regnskab fra selskabet, der er det største af sin slags i Norge.
Ifølge topchef Elisabeth Myhre blev fremgangen på toppen spist op af investeringer i blandt andet udvidelser, hvilket forårsagede et underskud. Hun er dog mere end tilfreds med året, fortæller hun til avisen:
”Jeg er meget tilfreds med 2021, som var endnu et solidt år med vækst for Foodora. Pandemien var også en vigtig faktor sidste år. Det gælder for både os, restauranterne, butikkerne og vores kunder,” siger Elisabeth Myhre.
Foodoras omsætning endte i året på 636 mio. norske kr., hvilket er en stigning på 85 pct. sammenlignet med 2020.
Store driftsomkostninger i året har dog barberet af resultat før skat, der i året lød på minus 61 mio. norske kr. - et resultat, der af Foodora selv begrundes med investeringer i blandt andet ekspansion til nye byer samt etableringen af dagligvarekæden Foodora Market, der fornyligt kunne præsentere et regnskab med underskud på 37 mio. norske kr. på bundlinjen.
Foodora forventer på baggrund af mindre efterspørgsel i fremtiden, at væksten fremadrettet vil være mindre.
(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)
Leveringstjenestes detailsatsning leverer tocifret underskud i Norge
Relaterede artikler:
Ny nordisk leveringstjeneste vil indtage Danmark
For abonnenter