DetailWatch

Leveringstjenestes detailsatsning leverer tocifret underskud i Norge

Virksomhedens topchef har dog stadig stor tiltro til hurtiglevering af dagligvarer på det norske marked.

Foto: PR / Foodora

Leveringstjenesten Foodoras dagligvaresatsning, Foodora Market, har haft en hård start i det norske marked.

Selskabet kom ifølge E24 ud af sit første regnskabsår med et underskud på 37 mio. norske kr. (26,8 mio. danske kr.), selvom omsætningen landede på knap 60 mio. norske kr. (43,5 mio. danske kr.)

”Det koster at etablere sig, men vi har stor tiltro til hurtiglevering af dagligvarer på det norske marked,” skriver topchef for Foodora Market Victoria Hellesøy i en mail til mediet.

Den første Foodora Market-butik så sit lys i marts 2021, og til august kan tjenesten tælle 11 butikker fordelt rundt omkring i Norge. Tjenesten konkurrerer mod dagligvarekoncernen Norgesgruppen samt svenske Kavall, der blev grundlagt i foråret 2021.

Foodorda og Foodora Market ejes af den tyske Delivery Hero-koncern. Koncernen overtog i juni den danske leveringstjeneste Hungry, der nu bringer takeaway under Foodora-navnet.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Jesper Buch-selskab laver første overskud efter Hungry-salg

Delivery Hero sløjfer Hungry-navnet i ny dansk satsning

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs