Europæisk onlinehandel voksede med 13 pct. i 2021

Trods stigningen er onlinehandlen på europæisk plan på vej mod en stabilisering efter coronapandemien.
Foto: Jens Büttner/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Büttner/AP/Ritzau Scanpix

Omsætningen for onlinehandlen i Europa voksede sidste år med 13 pct til 718 mia euro., skriver mediet ecommercenews.eu.

Mediet henviser til en rapport fra organisationen Ecommerce Europe, der konkluderer, at selv om omsætningen er steget, er antallet af online-shoppere faldet en smule, hvor 73 pct. af internetbrugere svarede, at de har handlet online, mens det tilsvarende tal for 2020 var 74 pct.

Onlinehandlen er mest etableret i den vestlige og nordlige del af Europa, mens de største vækstrater ses i Østeuropa.

For 2022 lyder forventningen, at væksten vil sænke farten og lande på en vækst på 11 pct. med en omsætning på 797 mia. euro, svarende til 5.928 mia. kr.

Rapporten er lavet af Centre for Market Insights ved Amsterdam Universitet, der har undersøgt data fra 37 europæiske lande.

”Voldsom cocktail” af genåbning og krig presser netbutikkerne

Europæiske priser stiger hurtigere end danske

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også