DetailWatch

Kampen om kunderne på nettet spidser til: ”Annoncepriser er en udfordring”

Stigende efterspørgsel driver priserne i vejret på onlineannoncering og udhuler lønsomheden i markedsføringen, melder flere netbutikker. Udviklingen kan dæmpe væksten for webshops, mener bureau.

Stigende annoncepriser på Facebook og Instagram er et problem, siger e-commerce director hos lakridsfirmaet Lakrids by Bülow, der bl.a. satser på loyalitetsklubben Lakrids Lovers og kigger mod Tiktok i stedet. | Foto: PR/Lakrids by Bülow

Det er blevet dyrere for netbutikkerne at hente nye kunder med annoncering på nettet. Priserne på at vinde de automatiserede annonceauktioner på nettet er vokset voldsomt igennem den seneste tid, fortæller flere webshops til DetailWatch.

Udviklingen forringer det kontante afkast af markedsføringen og får flere til at ændre kurs.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs