Kampen om kunderne på nettet spidser til: ”Annoncepriser er en udfordring”

Stigende efterspørgsel driver priserne i vejret på onlineannoncering og udhuler lønsomheden i markedsføringen, melder flere netbutikker. Udviklingen kan dæmpe væksten for webshops, mener bureau.
Stigende annoncepriser på Facebook og Instagram er et problem, siger e-commerce director hos lakridsfirmaet Lakrids by Bülow, der bl.a. satser på loyalitetsklubben Lakrids Lovers og kigger mod Tiktok i stedet. | Foto: PR/Lakrids by Bülow
Stigende annoncepriser på Facebook og Instagram er et problem, siger e-commerce director hos lakridsfirmaet Lakrids by Bülow, der bl.a. satser på loyalitetsklubben Lakrids Lovers og kigger mod Tiktok i stedet. | Foto: PR/Lakrids by Bülow

Det er blevet dyrere for netbutikkerne at hente nye kunder med annoncering på nettet. Priserne på at vinde de automatiserede annonceauktioner på nettet er vokset voldsomt igennem den seneste tid, fortæller flere webshops til DetailWatch.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også