DetailWatch

Soundboks gør klar til amerikansk offensiv med ny kapital

Det danske højtalerfirma Soundboks har sikret sig 93 mio. kr., der blandt andet skal bruges til at udvide forretningen i USA, hvor der netop er blevet ansat en ny landechef.

Jesper Theil Thomsen er medstifter og adm. direktør i Soundboks. | Foto: Gregers Tycho/KULTUR

Danske Soundboks, der laver mobile højtalere, har gennem lån og investeringer skaffet 93 mio. kr. i frisk kapital, og nu skal en del af pengene bruges på at udvide markedsandelen i USA, skriver Børsen.

Soundboks har allerede kontor i Los Angeles, og det amerikanske marked står for 35 pct. af selskabets samlede onlinesalg, hvilket gør USA til det næststørste marked, når det gælder onlinehandlen.

Jesper Theil Thomsen, der er adm. direktør i Soundboks, tror dog på, at det kan gå endnu bedre i USA fremadrettet, og selskabet har derfor netop ansat Alexis Trevino som ny landechef for at booste udviklingen.

“Noget af det, der er rigtig anderledes i USA og årsagen til, at vi også har fået Alexis ind nu, er, at målgruppen, og måden de bruger produktet på, er anderledes. Det bedste eksempel er nok, at i Europa er ca. 75 pct. af vores kunder under 26 år, men i USA er ca. 75 pct. af vores kunder over 26 år,” siger Jesper Thomsen til Børsen.

Soundboks har hævet omsætningen trods udfordringer

Eccos onlinesalg voksede med 42 pct. i 2021

Mere fra DetailWatch

Ikea-topchef i Danmark stopper

Johan Laurell, der har været adm. direktør i Ikea Danmark i de seneste knap fem år, stopper for at blive ny adm. direktør for Ikea i Frankrig. En ny kandidat er fundet, oplyser kommunikationschef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs