Soundboks gør klar til amerikansk offensiv med ny kapital

Det danske højtalerfirma Soundboks har sikret sig 93 mio. kr., der blandt andet skal bruges til at udvide forretningen i USA, hvor der netop er blevet ansat en ny landechef.
Jesper Theil Thomsen er medstifter og adm. direktør i Soundboks. | Foto: Gregers Tycho/KULTUR
Jesper Theil Thomsen er medstifter og adm. direktør i Soundboks. | Foto: Gregers Tycho/KULTUR

Danske Soundboks, der laver mobile højtalere, har gennem lån og investeringer skaffet 93 mio. kr. i frisk kapital, og nu skal en del af pengene bruges på at udvide markedsandelen i USA, skriver Børsen.

Soundboks har allerede kontor i Los Angeles, og det amerikanske marked står for 35 pct. af selskabets samlede onlinesalg, hvilket gør USA til det næststørste marked, når det gælder onlinehandlen.

Jesper Theil Thomsen, der er adm. direktør i Soundboks, tror dog på, at det kan gå endnu bedre i USA fremadrettet, og selskabet har derfor netop ansat Alexis Trevino som ny landechef for at booste udviklingen.

“Noget af det, der er rigtig anderledes i USA og årsagen til, at vi også har fået Alexis ind nu, er, at målgruppen, og måden de bruger produktet på, er anderledes. Det bedste eksempel er nok, at i Europa er ca. 75 pct. af vores kunder under 26 år, men i USA er ca. 75 pct. af vores kunder over 26 år,” siger Jesper Thomsen til Børsen.

Soundboks har hævet omsætningen trods udfordringer

Eccos onlinesalg voksede med 42 pct. i 2021

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også