DetailWatch

Danskerne sender et ud af 10 køb på nettet retur

De danske forbrugere beholder 9 ud af 10 produkter, de køber på nettet – mens hver femte har beholdt en vare, de alligevel ikke ville have. Det viser e-handelsanalyse fra Dansk Erhverv, der mener, at tallene punkterer myten om ”skyhøje returrater”.

Hver femte forbruger har beholdt en vare købt på nettet, som de egentlig ville have returneret, viser tal fra Dansk Erhverv. | Foto: Jens Hartmann

Danskerne beholder 9 ud af 10 varer, de køber på nettet. Det viser E-handelsanalysen for 2021 fra Dansk Erhverv, der glæder sig over den ”lave returrate”.

”Det er både besværligt og omkostningstungt for netbutikkerne, når varerne sendes retur, så det er glædeligt, at returraten er så lav. Samtidig tager det luften ud af myten om skyhøje returrater i e-handlen,” siger Jens Wedenborg, chefkonsulent og logistikekspert i Dansk Erhverv.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs