Netto holder fast i partnerskab med Copenhagen Pride

DI og flere selskaber har trukket støtte til Copenhagen Pride. Netto har ingen planer om ændret partnerskab.
Netto er landets største dagligvarekæde målt på butikker og en del af Salling Group, der også står bag Føtex og Bilka. | Foto: Thomas Borberg // Politiken
Netto er landets største dagligvarekæde målt på butikker og en del af Salling Group, der også står bag Føtex og Bilka. | Foto: Thomas Borberg // Politiken
AF RITZAU

Discountkæden Netto vil fortsat være hovedpartner med Copenhagen Pride.

Det oplyser Netto i et skriftligt svar til Børsen.

Det sker, efter at både Dansk Industri, Novo Nordisk og Mærsk har besluttet at droppe samarbejdet med Copenhagen Pride.

”Hvad der ligger til grund for DI’s beslutning, er et anliggende mellem dem og Priden. For eget vedkommende har vi ingen planer om at ændre på vores partnerskab og ser nu fremad sammen med Priden,” skriver Christian Dahl, HR-chef i Netto.

Christian Dahl ønsker ikke at stille op til interview med Børsen.

Netto var hovedpartner med Copenhagen Pride i 2023. Det samme var 7-Eleven, Deloitte, DFDS, Flying Tiger, Nyx Professional Makeup, Stoli, Tivoli, Tui og Volvo. Det fremgår af Copenhagen Prides hjemmeside.

Tui har meddelt, at rejseselskabet ikke kommer til at være hovedpartner i år. Det skyldes dog ”budgetmæssige forhold”, siger kommunikationschef i TUI Danmark Mikkel Hansen til TV 2 Kosmopol.

Han siger samtidig, at han godt forstår, at Dansk Industri og Mærsk ”tager et skridt tilbage”.

”Det var fint, da Priden gik ud med en beklagelse, men den kom for sent,” siger han til mediet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter