Britisk detailkonsortium advarer mod for stort fokus på greenwashing

Ifølge British Retail Consortium kan fokusset på at bekæmpe greenwashing føre til, at virksomheder ikke tør berette om de klimatiltag, de gør - eller helt lade være med at gøre noget. 
Den britiske dagligvarekæde Asda er blandt de selskaber, der er kommet i myndighedernes søgelys i undersøgelsen af greenwashing. | Foto: Molly Darlington/Reuters/Ritzau Scanpix
Den britiske dagligvarekæde Asda er blandt de selskaber, der er kommet i myndighedernes søgelys i undersøgelsen af greenwashing. | Foto: Molly Darlington/Reuters/Ritzau Scanpix

Bekæmpelsen af greenwashing risikerer at medføre virksomheder, der af frygt for at ende i offentlighedens søgelys helt holder sig fra at arbejde med bæredygtighedsdagsordenen. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også