Unilever undersøges af britiske konkurrencemyndigheder for greenwashing

Tiltaget er en del af en bredere undersøgelse af greenwashing efter bekymringer om, hvordan Unilever markedsfører nogle produkter.
Den børsnoterede mærkevareproducent Unilever står bag 400 brands på supermarkedernes hylder - fra Ben & Jerryes til Dove, Knorr og Rexona | Foto: Philippe Wojazer/Reuters/Ritzau Scanpix
Den børsnoterede mærkevareproducent Unilever står bag 400 brands på supermarkedernes hylder - fra Ben & Jerryes til Dove, Knorr og Rexona | Foto: Philippe Wojazer/Reuters/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

De britiske konkurrencemyndigheder vil undersøge påstande om at være ”grøn” fra den britisk-hollandske forbrugsvarekæmpe Unilever for at sikre, at kunderne ikke bliver vildledt.

Det skriver Bloomberg News med henvisning til en erklæring fra myndigheden.

Konkurrencemyndighederne er bekymret over, at Unilever muligvis overvurderer, hvor grønne visse produkter er gennem brugen af ”vage og brede” påstande, uklare udsagn og ”naturligt” udseende billeder.

Tiltaget er en del af en bredere undersøgelse af greenwashing og følger bekymringer omkring, hvordan Unilever markedsfører nogle produkter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også