Walmart trækker sig som annoncør fra det sociale medie X

Detailkæmpen har oplevet en dårligere effekt af annoncerne på det sociale medie X, tidligere kaldet Twitter.
Foto: Mike Blake
Foto: Mike Blake

Den amerikanske detailkæmpe Walmart har på tærsklen til den afgørende julehandel valgt at trække sig som annoncør fra det sociale medie X, tidligere Twitter, skriver Reuters.

Walmart fastslår ifølge mediet, at beslutningen skyldes en forringet effekt af annoncerne. 

”Vi annoncerer ikke på X, da vi mener, at andre platforme er bedre for at nå vores kunder,” udtaler en Walmart-talsmand ifølge Reuters.

X har løbende mistet annoncører, herunder bl.a. Apple, siden Elon Musk købte virksomheden under navnet Twitter i oktober 2022. 

Bl.a. er annoncemiljøet kommet i kritisk søgelys efter flere historier den seneste tid om annoncører, der var endt side om side med opslag med nazistisk indhold. Ifølge Walmart har dette dog ikke spillet ind på beslutningen om at droppe X. 

Elon Musk blandede sig onsdag i debatten i en kommentar, hvor han gav udtryk for, at han fortryder et tidligere opslag, der blev kritiseret for at være antisemitisk, men kritiserede i samme ombæring annoncører, der trak sig fra X.

Walmart gik for nyligt ud med løftede forventninger til 2023. For hele 2023 venter detailkæmpen nu et overskud per aktie på 6,40-6,48 dollar mod tidligere 6,36-6,46 dollar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også