Coop forventer markant stigning i salg af mælkealternativer

Forbrugerne tager mindre konventionel mælk og mere plantebaseret mælk ned fra Coops hylder, og den tendens vil fortsætte, melder koncernens kommunikationsdirektør.
”Vi forventer, at salget af plantedrikke stiger 19 til 20 procent i år sammenlignet med forrige år,” udtaler Coops Kommunikationschef, Lars Aarup, til TV2. | Foto: Miriam Dalsgaard
”Vi forventer, at salget af plantedrikke stiger 19 til 20 procent i år sammenlignet med forrige år,” udtaler Coops Kommunikationschef, Lars Aarup, til TV2. | Foto: Miriam Dalsgaard

Forbrugerne handler mindre klimaskadeligt end før.

Det melder TV2, der på baggrund af blandt andet en snak med Coops kommunikationsdirektør, Lars Aarup, skriver om tegn på positive forandringer på salget af en række forskellige varer, herunder plantedrikke.

Salget af plantedrikke er steget markant hos Coop, hvor salget af mælk til gengæld daler, fortæller Coops Lars Aarup til TV2:

”Vi forventer, at salget af plantedrikke stiger 19 til 20 procent i år sammenlignet med forrige år.”

Samme mindre klimaskadelige tendens melder Lars Aarup også om på kødprodukterne. Salget af kød toppede i 2015 og er siden overordnet dalet, og samtidig er der sket en forskydning fra okse- og svinekød til kyllingekød, siger han uden at sætte konkrete tal på.

(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie, FødevareWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også