Salling-topchef vil sænke priserne yderligere: "Priskrig virker"

Det gør han med henvisning til, at man i dagligvarekoncernen kan se, at pristiltag rykker ved markedet.
Anders Hagh skriver i et opslag, at man efter blot syv dage har rykket markedet "med ned på næsten alle udvalgte varer." | Foto: Emilie Toldam Futtrup
Anders Hagh skriver i et opslag, at man efter blot syv dage har rykket markedet "med ned på næsten alle udvalgte varer." | Foto: Emilie Toldam Futtrup

Salling Group annoncerede i forrige uge priskrig - og allerede nu ser detailkoncernen effekterne. 

”Godt nyt til kunderne - priskrig virker. Efter syv dage rykker markedet med ned på næsten alle udvalgte varer. Derfor går vi endnu længere ned og holder dermed vores løfte om at være billigst i Bilka, Føtex og Netto på 100 af de mest populære varer,” skriver Anders Hagh i et opslag på det sociale medie X.

Over for mediet Food Supply uddyber pressechef i Salling Group, Jacob Krogsgaard Nielsen, at det - når Anders Hagh siger, at priskrigen virker - er en henvisning til, at konkurrenterne enten har matchet eller er gået længere ned i pris på i alt 93 af de 100 varer, der er en del af kampagnen. 

Meldingen fra Salling-topchefen kommer blot dagen efter, at Kræn Østergaard Nielsen, adm. direktør i Coop i et opslag på LinkedIn gav udtryk for, at de mange prisbudskaber fra dagligvarekæderne og konstante prisændringer skaber mere kaos end reelt overblik.

Coop-topchef: ”Priskaos er ikke branchens bedste øjeblik”

I opslaget pointerer Kræn Østergaard Nielsen blandt andet, at kunderne bliver forvirrede, ligesom mediernes pristests lynhurtigt bliver forældede. Derfor lyder opfordringen fra topchefen, at branchen skal et skridt videre: 

”Derfor ser jeg frem til to ting: 1) At vi får substantielle prisfald, fordi leverandørerne sætter priserne permanent ned efter normaliseringen af energi- og råvarepriser. 2) At vi igen får mere fokus på en reel konkurrence på det, der betyder også betyder meget for både kunder og planeten: nemlig kvalitet, service, lokalforankring og ansvarlighed.”

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også