7-Eleven holder fast i tilbudsstrategi trods fokus på downsizing

7-Eleven har skåret ned på størrelsen af mange af kædens produkter, og kunderne har taget godt imod konceptet, siger kommerciel direktør.
Maria Gervig er kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark. | Foto: 7-eleven Danmark/pr
Maria Gervig er kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark. | Foto: 7-eleven Danmark/pr

7-Eleven har de seneste år haft fokus på at skære ned for kædens varers størrelse – både af hensyn til sundhed og miljøet – men downsizing-konceptet overskygger ikke de kommercielle hensyn. 

Det skriver De Samvirkende Købmænd, DSK, i organisationens nye august-magasin. 

7-Eleven holder derfor fast i tilbud, hvor kunderne eksempelvis kan få to ens produkter til en billig pris, også selvom det går imod tankerne bag downsizing-idéen. 

”Danskerne er til discount og gode priser. Det er dog et fokusområde, vi holder meget øje med, hvis adfærden skifter. Til gengæld søger vi i 7-Eleven ikke mod mere discount. Vores madkoncept handler om sund og god mad på farten,” siger Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven, til DSK. 

Hun understreger, at kunderne generelt har taget godt imod downsizing-konceptet, og at kæden oplever større salg på de downsizede produkter. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også