Detaildirektør: Meny risikerer at misse gyldent vindue
Dagrofa-kæden Meny har for øjeblikket chancen for at sætte sig endnu tungere på luksus-segmentet i dagligvarehandlen og erobre markedsandele – men risikerer lige nu at forspilde den chance, vurderer adm. direktør for Retail Institute Scandinavia Henning Bahr i en kommentar.
Efter Coops lukning af Irma efterspørger trendbureauets direktør, at Meny ”skubber flere tiltag og lanceringer ud over rampen” end en nylig kaffesatsning og det planlagte opkøb af Kolding-kæden med to butikker Liva Stormarked.
Han fremhæver instituttets egne Cobra-undersøgelser, der viser, at en tredjedel af forbrugerne fortsat tilhører segmenter, ”hvor både købekraft og værdier får dem til at efterspørge specialprodukter præsenteret af indsigtsfuldt og nærværende personale.”
Retail Institutes seneste forbrugerundersøgelse viser også, at halvdelen af danskerne finder et stort udvalg af specialvarer vigtigt, når de køber ind.
”Andelen af danskere, der går op i godt kød og god frugt og grønt stadig er tårnhøjt og faktisk ikke har flyttet sig siden jubelåret 2020,” skriver Henning Bahr.
Relaterede artikler
Dagrofa overtager mindre familieejet supermarkedskæde
For abonnenter