Norske forbrugere nærer stor mistro til dagligvarekæderne

Undersøgelse viser, at nordmændene mener, at landets dagligvarekæder har hævet priserne mere end nødvendigt.
Foto: Linda Johansen/Ritzau Scanpix.
Foto: Linda Johansen/Ritzau Scanpix.

Dagligvarekæderne hæver priserne mere end nødvendigt.

Således mener en stor del af de norske forbrugere, viser en ny undersøgelse ifølge mediet E24

I alt svarer tre ud af fire af de 1003 adspurgte i undersøgelsen, at de norske dagligvarekæder har hævet priserne mere end det nødvendige for at dække kædernes øgede omkostninger. 

”Det kan tyde på, at nogle nordmænd har lidt lav tillid til dagligvarekæderne,” lyder det fra Tove Botnen, der er ansvarlig for analyseinstituttet Opinions samfundsovervågning i Norge. 

I undersøgelsen svarer i alt 69 pct., at de i dag bruger flere penge på mad, end de gjorde for et år siden. 22 pct. bruger det samme beløb, mens 9 pct. bruger mindre. 

(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie FødevareWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også