Forbrugervagthund møder kritik for at droppe ordet "greenwashing"
Beslutning fra Forbrugerombudsmanden om at droppe ordet ”greenwashing” i sin kommunikation efter sag med Salling Group møder kritik fra SF og Forbrugerrådet Tænk. Dansk Erhverv efterlyser opdateret guide.
FREJA CELINE ERIKSEN, LOUISE RESEKE
Da Forbrugerombudsmanden i december udsendte en pressemeddelelse, der indskærpede markedsføringslovens forbud mod vildledning over for fem detailvirksomheder, lød det, at deres ageren var ”greenwashing”.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Salling Group udskifter Føtex-direktør efter godt to år
For abonnenter