Pengene fra dansk tilbagetrækning skal bruges på Aldis belgiske marked

Overskuddet fra salget af de 114 Aldi butikker i Danmark skal den tyske koncern b.la. bruges på en trecifret millioninvestering på det belgiske marked, hvor koncernen har haft stor succes de senere år.
Foto: BO AMSTRUP/Bo Amstrup
Foto: BO AMSTRUP/Bo Amstrup

Hvor stor summen af penge, der er blevet overført fra norske Reitangruppen til den tyske detailkæde Aldi for 114 butikker i Danmark, vides endnu ikke. 

Men til tyske Handelsblatt fortæller Aldi-koncernens ledelse, at pengene skal bruges på især det belgiske marked. 

”Beslutningen om at sælge forretningen i Danmark er resultatet af langsigtede transformationsprocesser i koncernen,” siger ledelsen. 

Det er første gang, at Aldi trækker sig fra et marked. Danmark var koncernens tredje marked, da den første butik åbnede i 1977, men nu skal der fokuseres på de eksisterende vækstmarkeder. Her bliver især det belgiske marked modtager af en stor bid af kagen fra det danske salg, da det er ét af de eneste markeder, hvor Aldi har store overskud, skriver Handelsblatt. 

I alt skal der investeres 35 mio. euro i Aldis butikker i og omkring Bruxelles. 

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Tysk Aldi-ledelse om lukningen i Danmark: Det danske dagligvaremarked er ekstremt

Rema vrister sig fri af dødvande i dansk vækststrategi med Aldi-opkøb

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også