Rema vrister sig fri af dødvande i dansk vækststrategi med Aldi-opkøb

Efter år, hvor Rema 1000 ikke er nået i mål med vækstambitionerne for nye butikker, skyder selskabet genvej til en markant udvidelse med Aldi-overtagelse. Få overblikket her.
Rema 1000 har haft som mål at åbne 15-20 butikker årligt, men det har vist sig svært de seneste par år. | Foto: Olivia Loftlund
Rema 1000 har haft som mål at åbne 15-20 butikker årligt, men det har vist sig svært de seneste par år. | Foto: Olivia Loftlund

”Når vi laver nye butikker, så kan man groft sagt sige, at 5 pct. er at finde beliggenheden, 15 pct. er at bygge og 80 pct. er at få lov. Så meget af det at udvikle nye butikker er at arbejde med myndighederne i forhold til, hvor vi kan ligge, hvad vi må, hvordan vi kan bygge osv.” 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også