Slidt image i Danmark – stor succes i udlandet: Aldi formåede ikke at bryde fordomme

Aldi vandt så sent som i 2020 en politiken-pristest af økologiske varer samt en pris for bedste champagne, for blot at nævne nogle. Men fordommen om tysk lavpris med støvede åbne papkasser i butikkerne hang fast i hr. og fru Danmark trods forsøg på fornyelse, fortæller både Aldi og en analytiker.
Foto: Christian Lykking
Foto: Christian Lykking

”Magen til udansk varesortiment og koncept skal man lede længe efter,” skriver én bruger på LinkedIn som reaktion på den nyhed, hvor Aldi offentliggør sit farvel til det danske marked.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også