Coop og Jysk ændrer tilbudsaviser på grund af prisstigninger

Den store dagligvarekæde slanker sine tilbudsaviser for at holde hånd i hanke med de stigende priser, mens Jysk vil sende færre aviser på gaden.
Tilbudsaviserne er blevet dyrere at producere og det får både Coop og Jysk til at justere på de trykte udgaver. | Foto: Coop
Tilbudsaviserne er blevet dyrere at producere og det får både Coop og Jysk til at justere på de trykte udgaver. | Foto: Coop

Voldsomme prisstigninger og generel mangel på papir har skabt mere omkostningstunge vilkår for tilbudsaviserne, som landets detail- og dagligvarehandel udgiver. Hos Coop betyder det, at dagligvarekæden bl.a. reducerer sideantallet og mindsker formatet en anelse, fortæller Heidi Kessler, der er senior marketingchef, til Markedsføring.

”Vi har skåret lidt millimeter af hist og pist, så vi har kunne få de mest optimale priser, uden at kunden har mærket noget til det,” siger hun.

Prisstigningerne får Jysk til at nedjustere antallet af tilbudsaviser, kæden sender på gaden, fortæller marketingdirektør Michael Gade til Markedsføring. Avisen er blevet en mindre attraktiv markedsføringskanal på grund af priserne, og derfor vælger Jysk at allokere en større del af budgettet til andre kanaler, primært digitale.

(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie, MediaWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også