Britisk Aldi indfører prisloft - imens stiger salget

Aldi i Storbritannien indfører prisloft på en række dagligvarer for at garantere, at kunderne stadig har råd. Samtidig er salget steget for discountkæden.
Foto: Phil Noble/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Phil Noble/Reuters/Ritzau Scanpix
af ASGER SKOVDAL JEPSEN

Mens britiske kunder strømmer til discountbutikker i takt med, at landets inflation når skyhøjder, udsteder den britiske afdeling af Aldi-kæden et prisloft på dagligvarer for at sikre, at dagligvarekæden har ”de laveste dagligvarepriser i Stobritannien”.

Det skriver The Times.

”Leveomkostningernes krise forværres, og det mærkes af millioner. At bevare vores prisrabat og belønne vores medarbejdere vil altid være vigtigere for os end kortsigtet profit,” siger Giles Hurley, der er chef for Aldi i Storbritannien og Irland.

Det sker samtidig med, at Aldi i Storbritannien har oplevet en stigning i salget på 18,7 pct. i de 12 uger op til 4. september sammenlignet med samme periode sidste år, kæden oplevede 1,5 mio. ekstra kunder.

Stigningen har betydet, at Aldi i denne måned har overgået den britiske dagligvarekæde Morrisons plads som Storbritanniens fjerdestørste detailkæde, hvor markedsandelen ifølge analysefirmaet Kantar steg til 9,3 pct.

(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie FødevareWatch)

Discountkæde henter halvanden million nye kunder på det britiske marked

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også