Arbejdsgruppe bag klimamærke er sendt på svær mission

Det første spadestik til et klimamærke på fødevarer er taget, men forude for et endelig mærke venter stadig et hårdt og langtrukkent arbejde, lyder vurderingen fra en række iagtagere.
Foto: Joachim Ladefoged/JPA
Foto: Joachim Ladefoged/JPA
af ASGER SKOVDAL JEPSEN

Arbejdet med et nationalt, statskontrolleret mærke på fødevarer, der skal angive varernes klimaaftryk, kører på fuldt tryk frem mod december, hvor Fødevarestyrelsens nedsatte arbejdsgruppe til formålet skal aflevere en række modeller for et konkret mærke.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også