Dagligvarekæder i intens kamp om at være danskernes foretrukne discountforretning

Coop og Nemlig.com lancerer nye tiltag for at imødekomme danskernes fokus på pris. Ifølge ekspert er det et spil for at tiltrække kunder i et yderst svært marked.
Stefan Plenge, direktør for onlinesupermarkedet Nemlig.com. | Foto: Martin Lehmann
Stefan Plenge, direktør for onlinesupermarkedet Nemlig.com. | Foto: Martin Lehmann
SIGNE FERSLEV PEDERSEN

Coronatidens storforbrug af dyrt oksekød og andre dagligvarer i den dyre ende er forbi. I stedet har forbrugerne skærpet fokus på pris, og det får nu dagligvarekæder til at lancere prisreduktion på en række varer i forsøget på at fremstå som markedets billigste alternativ.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også