Meny-boss: "Vi er i et andet marked end for dagligvarebranchens jubelår"

Presset på supermarkedernes forretning handler både om vandringen mod discount, som inflationen har sat gang i, men også en tilbagegang efter coroanårene, hvor supermarkederne vandt terræn fra discount.
Det siger kædechef for supermarkedkæden Meny, der er en del af Dagrofa, Richo Boss, til Børsen.
”Der er ingen tvivl om, at vi er i et andet marked end for dagligvarebranchens jubelår i 2020-2021, der gav stor vækst til os alle sammen. Du kommer ikke til at høre mig sige, at situationen nu er helt forfærdelig, men vi ser nu en normalisering i forhold til det, vi oplevede, da andre brancher var lukket ned,” siger Richo Boss.
Som DetailWatch skrev onsdag har supermarkederne i stor stil lanceret lavprisprogrammer på basisvarer. Koncepterne skal sikre, at supermarkederne kan holde mere på de kunder, der søger mod discountbutikkerne for at få enderne til at nå sammen i husholdningsbudgettet.
Relaterede artikler:
Salling Group forlænger prisloft frem til nytår
For abonnenter