Meny-boss: "Vi er i et andet marked end for dagligvarebranchens jubelår"

Supermarkederne presses både af vandringen mod discount, men også en nedgang efter medvinden i coronaårene, siger kædechef for Dagrofas madmarked Meny til Børsen
Richo Boss har siden 2018 stået i spidsen for Meny-kæden og har tidligere bl.a. været salgsdirektør i Kvickly | Foto: PR / Dagrofa
Richo Boss har siden 2018 stået i spidsen for Meny-kæden og har tidligere bl.a. været salgsdirektør i Kvickly | Foto: PR / Dagrofa

Presset på supermarkedernes forretning handler både om vandringen mod discount, som inflationen har sat gang i, men også en tilbagegang efter coroanårene, hvor supermarkederne vandt terræn fra discount.

Det siger kædechef for supermarkedkæden Meny, der er en del af Dagrofa, Richo Boss, til Børsen.

”Der er ingen tvivl om, at vi er i et andet marked end for dagligvarebranchens jubelår i 2020-2021, der gav stor vækst til os alle sammen. Du kommer ikke til at høre mig sige, at situationen nu er helt forfærdelig, men vi ser nu en normalisering i forhold til det, vi oplevede, da andre brancher var lukket ned,” siger Richo Boss.

Som DetailWatch skrev onsdag har supermarkederne i stor stil lanceret lavprisprogrammer på basisvarer. Koncepterne skal sikre, at supermarkederne kan holde mere på de kunder, der søger mod discountbutikkerne for at få enderne til at nå sammen i husholdningsbudgettet.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også