DetailWatch

Dagligvarebutikkens lokation er vigtigere end tilbud for forbrugerne

Der skal mere end et godt tilbud til, før forbrugerne ændrer indkøbssted, lyder det fra Henrik Sørensen, der er seniorrådgiver hos markedsanalysevirksomheden Quantic.

Arkivfoto. | Foto: Annika Byrde

Selvom inflationen i øjeblikket påvirker forbrugerne, er det langt fra alle, der ændrer deres indkøbsvaner og -sted for at finde et godt tilbud, skriver Dagligvarehandlen.

I en ny undersøgelse fra markedsanalysevirksomheden Quantic peger forbrugerne på, at de handler mere i discountbutikker og køber flere tilbud på grund af de stigende priser, men priserne kan generelt ikke få forbrugerne til at skifte yndlingsbutik.

”Det er kun omkring 10 pct. af forbrugerne, der går i en anden butik end den vante for at hente en tilbudsvare. Lokationen er fortsat den vigtigste faktor for forbrugerens valg af indkøbssted,” siger Henrik Sørensen, seniorrådgiver og medstifter af Quantic, til Dagligvarehandlen.

Han peger desuden på, at nogle tilbudsvarer som smør, sodavand og skyr ikke længere er så vigtige for forbrugerne, at de gider at køre langt efter dem, da forbrugerne ved, at de samme varer snart vil komme på tilbud i deres faste dagligvarebutik.

Trods faldende råvarepriser vil forbrugerpriserne fortsat stige

Lidl lancerer leje af elbiler i Tyskland og Østrig

Mere fra DetailWatch

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs