DetailWatch

Dagligvarekæderne venter vækst i økosalg trods sidste års stagnation

Salget af økologiske varer opnåede i 2021 uændrede markedsandele i forhold til året før. Det til trods for, at dagligvarehandlen gerne vil sælge mere økologi.

Arkivfoto. | Foto: Mik Eskestad/ERH

Flere økologiske koteletter, æbler og mælk vil lande på kassebåndet i år i forhold sidste år. Det er budskabet i Økologisk Markedsrapport 2022, som udgives af Økologisk Landsforening, skriver Dagligvarehandlen.

Her giver flere repræsentanter fra dagligvarehandlen og en række øvrige eksperter deres bud på fremtiden for de økologiske fødevarer, og flere af de adspurgte forudser, at økologien holder skansen, fordi de økologiske forbrugere træffer deres valg ud fra andre værdier end pris.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Ikea-topchef i Danmark stopper

Johan Laurell, der har været adm. direktør i Ikea Danmark i de seneste knap fem år, stopper for at blive ny adm. direktør for Ikea i Frankrig. En ny kandidat er fundet, oplyser kommunikationschef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs