Salget af økologiske varer stiger i Irma

På trods af de seneste måneders prisstigninger på fødevarer, har Coop-kæden Irma øget andelen af salget af økologiske varer, der typisk er lidt dyrere end konventionelle.
Det skriver dagligvarekæden i en pressemeddelelse.
I årets fem første måneder udgjorde økologiske varer 36 pct. af salget, og det er tre procentpoint mere end i samme periode sidste år, skriver Irma, der sidste år satte en målsætning om at nå en andel på 50 pct. i 2025.
”Da vi lavede den målsætning, så verden meget anderledes ud, men vi har besluttet at holde fast, og vi vil fortsat arbejde for at blive den første supermarkedskæde i verden, hvor økologi udgør over halvdelen af salget,” siger direktør for Irma, Jan Larsen.
For at nå i mål med ambitionerne om at hæve andelen af øko-varer i indkøbsvognen håber og forventer Irma, at udbuddet fra leverandørerne vil vokse.
Med til billedet hører, at kunderne i højere grad køber varer fra Irmas eget brand, Irmas Hverdag, der er lidt billigere, skriver selskabet.
Her tilbyder Irma i øjeblikket cirka 270 forskellige basisvarer, hvoraf 75 pct. er økologiske.
Pisk og gulerod skal hjælpe Coops små leverandører til at nedbringe klimaaftryk
Coop: Prisstigninger har ikke fået forbrugerne til at vælge økologi fra