En del af Watch Medier

DetailWatchmandag30. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
31.05.2022kl. 19.34

Coop laver rokade i topledelsen – onlinedirektør fratræder

Detailkæmpen Coop har foretaget en større organisationsændring på ledelsesgangene, der koster onlinedirektør jobbet. Marketingdirektør forfremmes.
Direktør for digital og online, Morten Viktor, fratræder sin stilling efter organisationsændring. | Foto: Coop/PR
af STEFAN NYGAARD HANSEN

Coop har i dag foretaget en større ledelesrokade i sin organisation. Det oplyser selskabet i en række opslag på sin Linkedin-profil.

Organisationsændringen har overordnet set tre ben. For det første samler Coop digitale kanaler – herunder Coop-appen, medlemsprogrammet, marketing, mv., i afdelingen ”Kunder, Marketing & Digital”.

Chefen for den nye afdeling bliver marketingdirektør Dorte Tandrup. Samtidig bliver Coops e-commerce-afdeling lagt ind under enheden, hvorfor kommerciel direktør for Coop Mad, Lars Rasmussen, samt kommerciel direktør for Coop.dk Shopping, Peter Boris Kreilgaard, nu får reference til Dorte Tandrup.

I samme ombæring fratræder online- og digitaldirektør, Morten Viktor, efter seks år sin stilling.

”Tak til Morten for en kæmpe indsats,” lyder det i opslaget.

Morten Viktor skriver selv på Linkedin, at Coop er nået et punkt ”af digital modenhed, hvor e-commerce, kunder og marketing skal være helt tætte”, og at det for hans vedkommende er ”job well done”.

Har fyret 50 medarbejdere

En anden organisationsændring er den nye afdeling ”Noonfood/GNFR”, der er et resultat af sammenlægningen mellem de to afdelinger Noonfood og GNFR. Lasse Haakonsson bliver chef for den nye afdeling, mens noonfooddirektør Pernille Hyldgaard har fået job uden for Coop.

Derudover samler Coop også sine aktiviteter inden for HR, kommunikation og rekruttering. Det sker med teamet ”Kultur og Kommunikation”. Mikkel Jørnvil, som Coop ansatte som chef for employer branding for bare en måned siden, er nu chef for afdelingen og indtræder også i koncernledelsen.

Informationsdirektør Jens Juul Nielsen og kommunikations- og analysechef Lars Aarup vil fortsat varetage ekstern kommunikation og presse, fremgår det af opslaget.

Ifølge Dagligvarehandlen har mere end 50 medarbejdere fået en fyreseddel som følge af ændringerne.

Næstformand stopper i Coop – tidligere topchef i ISS tager over

Ingen Coop365-butikschefer har endnu fået millionbonus

Relaterede artikler:

  • Jeff Gravenhorst, der tidligere har været topchef i ISS, træder ind i Coops bestyrelse. | Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix

    Næstformand stopper i Coop – tidligere topchef i ISS tager over

  • Foto: PR / Coop

    Ingen Coop365-butikschefer har endnu fået millionbonus

    For abonnenter

  • Foto: Finn Frandsen

    Coops cateringforretning havde røde tal i 2021

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Marie Ravn / Ritzau Scanpix
Nyheder

Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider

Den danske designvirksomhed Georg Jensen A/S løftede omsætningen globalt med 6 pct. i fjor – trods salgsdyk i årets sidste kvartal. 
  • Året der gik i detailbranchen: Her er de største historier fra 2022
  • Dansk designfirma med mere end 250 års historie når rekordresultat

For abonnenter

Foto: Pr / Dagrofa
Dagligvarer

Dagligvarekæde vil åbne flere takeaway-steder i landet

Foto: Jonas Olufson / Ritzau Scanpix
Mode og Velvære

Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse

For abonnenter

Foto: Andrew Kelly
Sport og Fritid

Lego-konkurrent fyrer mere end hver sjette medarbejder

Sille Pedersen og Søren Kirkegaard står bag flere selskaber. Salget tog for alvor fart, da de begyndte at sælge kulørte foldekasser. | Foto: Casper Dalhoff
DetailWatch

Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser

For abonnenter

Foto: CHRISTIAN HARTMANN/REUTERS / Ritzau Scanpix
Mode og Velvære

Fransk luksuskæmpe præsterer bedste omsætning nogensinde

For abonnenter

Læs også

Aldi trækker sig ud af Danmark i løbet af 2023, meddelte den tyskejede dagligvarekæde i december. | Foto: Christian Lykking/ERH
DetailWatch

Aldi starter ophørsudsalg i Danmark inden lukning

Dagligvarekæden Aldi skyder gang i et ophørsudsalg med rabatter på op til 70 pct., før den planlagte lukning af alle danske butikker i løbet af 2023.

For abonnenter

Sille Pedersen og Søren Kirkegaard står bag flere selskaber. Salget tog for alvor fart, da de begyndte at sælge kulørte foldekasser. | Foto: Casper Dalhoff
DetailWatch

Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser

Det hele begyndte med en interiørbutik i Ebeltoft på Djursland. Siden har iværksætterparret gjort populære kasser i plastic og designbrandet Bongusta til en fælles levevej. Seneste skud på stammen er brandet Made Crate.

For abonnenter

Pure Kids hovedbrand er Racoon Outdoor, der bl.a. designer og producerer flyverdragter til børn. | Foto: PR/Pure Kids
DetailWatch

Børnetøjsfirma opsiger alle ansatte efter opbremsning i tysk vækst

År med underskud og en svagere udvikling end ventet på det tyske marked får firmaet Pure Kids til at skære ”ind til benet” og søge partnerskaber for at videreføre forretningen. Direktør afviser konkurs.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Dagligvarekæde vil åbne flere takeaway-steder i landet – 29. jan.
  • Lego-konkurrent fyrer mere end hver sjette medarbejder – 29. jan.
  • Fransk luksuskæmpe præsterer bedste omsætning nogensinde – 29. jan.
  • Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider – 27. jan.
  • Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse – 27. jan.
  • Flere Aldi-butikker melder om udsolgt og lukker før tid – 27. jan.
  • Medvinden er vendt for den danske skoindustri – 27. jan.
  • Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser – 27. jan.
  • Analyse: Dansk mode står solidt – med lav sigtbarhed og nye krav – 27. jan.
  • Hanstholm Køkken havde fremgang op til lukning: ”Afmatning” rammer – 27. jan.
  • Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem – 27. jan.
  • Modefirmaer får opkøbstilbud på stribe – 27. jan.
  • Rema 1000 trækker sig fra al handel med Skare Meat Packers – 27. jan.
  • Shoppingcenter ved Aarhus solgt med heftig rabat – 27. jan.
  • Asos hyrer profil ind til at rydde op i finanserne – 27. jan.
Flere nyheder

Watch Job

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

Se flere jobs

Kolofon

DetailWatch
Søg

Sektioner

  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Louise Reseke

lr@detailwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8450

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Job

Abonnement

Prøv DetailWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

detailwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Læs mere om abonnement her

Adresse

DetailWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8450

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © DetailWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
DetailWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge