Coop laver rokade i topledelsen – onlinedirektør fratræder

Detailkæmpen Coop har foretaget en større organisationsændring på ledelsesgangene, der koster onlinedirektør jobbet. Marketingdirektør forfremmes.
Direktør for digital og online, Morten Viktor, fratræder sin stilling efter organisationsændring. | Foto: Coop/PR
Direktør for digital og online, Morten Viktor, fratræder sin stilling efter organisationsændring. | Foto: Coop/PR

Coop har i dag foretaget en større ledelesrokade i sin organisation. Det oplyser selskabet i en række opslag på sin Linkedin-profil.

Organisationsændringen har overordnet set tre ben. For det første samler Coop digitale kanaler – herunder Coop-appen, medlemsprogrammet, marketing, mv., i afdelingen ”Kunder, Marketing & Digital”.

Chefen for den nye afdeling bliver marketingdirektør Dorte Tandrup. Samtidig bliver Coops e-commerce-afdeling lagt ind under enheden, hvorfor kommerciel direktør for Coop Mad, Lars Rasmussen, samt kommerciel direktør for Coop.dk Shopping, Peter Boris Kreilgaard, nu får reference til Dorte Tandrup.

I samme ombæring fratræder online- og digitaldirektør, Morten Viktor, efter seks år sin stilling.

”Tak til Morten for en kæmpe indsats,” lyder det i opslaget.

Morten Viktor skriver selv på Linkedin, at Coop er nået et punkt ”af digital modenhed, hvor e-commerce, kunder og marketing skal være helt tætte”, og at det for hans vedkommende er ”job well done”.

Har fyret 50 medarbejdere

En anden organisationsændring er den nye afdeling ”Noonfood/GNFR”, der er et resultat af sammenlægningen mellem de to afdelinger Noonfood og GNFR. Lasse Haakonsson bliver chef for den nye afdeling, mens noonfooddirektør Pernille Hyldgaard har fået job uden for Coop.

Derudover samler Coop også sine aktiviteter inden for HR, kommunikation og rekruttering. Det sker med teamet ”Kultur og Kommunikation”. Mikkel Jørnvil, som Coop ansatte som chef for employer branding for bare en måned siden, er nu chef for afdelingen og indtræder også i koncernledelsen.

Informationsdirektør Jens Juul Nielsen og kommunikations- og analysechef Lars Aarup vil fortsat varetage ekstern kommunikation og presse, fremgår det af opslaget.

Ifølge Dagligvarehandlen har mere end 50 medarbejdere fået en fyreseddel som følge af ændringerne.

Næstformand stopper i Coop – tidligere topchef i ISS tager over

Ingen Coop365-butikschefer har endnu fået millionbonus

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også