DetailWatch

Indisk leveringstjeneste viser vækst – nye kunder og ordrer strømmer til

Væksten skyldes en større efterspørgsel på levering af mad efter, at Indien indførte omfattende coronanedlukninger.

Foto: Francis Mascarenhas/REUTERS / X06596

Den indiske madleveringstjeneste Zomato oplevede i første kvartal af 2022 en vækst i omsætningen på 75 pct., idet nye kunder og ordrer strømmede til tjenesten, skriver Reuters.

Det totale antal af madleveringsordrer placeret på Zomatos platform steg med 77 pct. til 58,5 mia. rupier, svarende til 5,2 mia. danske kr., hvilket er en rekord for virksomheden. Samtidig handlede 15,7 mio. brugere i gennemsnit om måneden på platformen.

”Vi ser, at vores vækstbane er tilbage på sporet, og vi forudser ikke, at ”post-covid konsekvenser” længere vil påvirke vores vækstrate,” siger adm. direktør Deepinder Goyal.

Ifølge Reuters steg efterspørgslen på levering af mad i Indien - et marked, Zomato dominerer sammen med rivalen Swiggy – efter store dele af landet lukkede ned som følge af coronapandemien.

Siden børsnoteringen i 2021 har Zomato oplevet indtjeningstab, men samtidig en konsekvent stigning i ordrer, oplyser Reuters.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Detailbutikkerne skal fremover være den store vækstmotor hos Wolt

Mere fra DetailWatch

Lidl henter ny HR-direktør fra tysk moderskib

Ny HR-direktør og sjette medlem af direktionen i Lidl Danmark skal udvikle og styrke rekrutteringen i dagligvarekoncernen. Han kommer fra en tilsvarende stilling i Lidls tyske hovedkontor.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs