Bagerikæde advarer om prisstigninger

Den britiske virksomhed Greggs’ overskud kommer ikke til at stige i 2022, udtaler den afgående topchef.
Der er mere end 2.000 Greggs-butikker i Storbritannien. | Foto: PR
Der er mere end 2.000 Greggs-butikker i Storbritannien. | Foto: PR
af ASGER SKOVDAL JEPSEN

Den britiske bagerikæde Greggs advarer om, at priserne på sine produkter vil stige som følge af øgede omkostninger på ingredienser, energi og brændstof, skriver The Guardian.

Kæden tilføjede i starten af 2022 mellem 5 og 10 pence (ca. 0,44 til 0,87 kr.) til sine produkter og udtalte i den forbindelse, at ”yderligere ændringer forventes at være nødvendige” grundet prisstigninger på samtlige ingredienser.

Greggs forventer derfor heller ikke, at virksomhedens overskud, der i 2021 udgjorde næsten 146 mio. britiske pund, eller 1,2 mia. kr., vil stige i 2022. Dette skyldes, at kæden forsøger at udligne inflationsomkostningen på op til 7 pct. fra 5 pct. i starten af 2022.

”Presset på omkostninger er i øjeblikket mere betydeligt end vores oprindelige forventninger, og som altid vil vi arbejde på at afbøde indvirkningen af dette på kunderne, men grundet denne dynamik forventer vi i øjeblikket ikke væsentlige resultatfremgang i det kommende år,” siger Roger Whiteside, afgående adm. direktør for Greggs, til The Guardian.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Strategien lykkedes: Emmerys opnår første plus i syv år

Donut-selskab drejer nøglen om

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også