En del af Watch Medier

DetailWatchlørdag28. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
17.05.2022kl. 08.27

Bagerikæde advarer om prisstigninger

Den britiske virksomhed Greggs’ overskud kommer ikke til at stige i 2022, udtaler den afgående topchef.
Der er mere end 2.000 Greggs-butikker i Storbritannien. | Foto: PR
af ASGER SKOVDAL JEPSEN

Den britiske bagerikæde Greggs advarer om, at priserne på sine produkter vil stige som følge af øgede omkostninger på ingredienser, energi og brændstof, skriver The Guardian.

Kæden tilføjede i starten af 2022 mellem 5 og 10 pence (ca. 0,44 til 0,87 kr.) til sine produkter og udtalte i den forbindelse, at ”yderligere ændringer forventes at være nødvendige” grundet prisstigninger på samtlige ingredienser.

Greggs forventer derfor heller ikke, at virksomhedens overskud, der i 2021 udgjorde næsten 146 mio. britiske pund, eller 1,2 mia. kr., vil stige i 2022. Dette skyldes, at kæden forsøger at udligne inflationsomkostningen på op til 7 pct. fra 5 pct. i starten af 2022.

”Presset på omkostninger er i øjeblikket mere betydeligt end vores oprindelige forventninger, og som altid vil vi arbejde på at afbøde indvirkningen af dette på kunderne, men grundet denne dynamik forventer vi i øjeblikket ikke væsentlige resultatfremgang i det kommende år,” siger Roger Whiteside, afgående adm. direktør for Greggs, til The Guardian.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Strategien lykkedes: Emmerys opnår første plus i syv år

Donut-selskab drejer nøglen om

Relaterede artikler:

  • Foto: Martin Lehmann

    Strategien lykkedes: Emmerys opnår første plus i syv år

    For abonnenter

  • Foto: Tobias Selnæs Markussen

    Donut-selskab drejer nøglen om

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Marie Ravn / Ritzau Scanpix
Nyheder

Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider

Den danske designvirksomhed Georg Jensen A/S løftede omsætningen globalt med 6 pct. i fjor – trods salgsdyk i årets sidste kvartal. 
  • Året der gik i detailbranchen: Her er de største historier fra 2022
  • Dansk designfirma med mere end 250 års historie når rekordresultat

For abonnenter

Foto: Jonas Olufson / Ritzau Scanpix
Mode og Velvære

Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse

For abonnenter

Sille Pedersen og Søren Kirkegaard står bag flere selskaber. Salget tog for alvor fart, da de begyndte at sælge kulørte foldekasser. | Foto: Casper Dalhoff
DetailWatch

Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser

For abonnenter

De største detailselskaber i modebranchen klarer sig ifølge analyse fra Deloitte ekstra godt. | Foto: Joachim Ladefoged
Mode og Velvære

Analyse: Dansk mode står solidt – med lav sigtbarhed og nye krav

For abonnenter

Aldi indledte ophørsudsalget i Danmark 13. januar | Foto: Hella Andersen
DetailWatch

Flere Aldi-butikker melder om udsolgt og lukker før tid

Jesper Lund (t.h.) har været adm. direktør i Lars Larsen Group siden starten af 2020. Jacob Brunsborg (t.v.) er medejer af selskabet sammen med resten af Brunsborg-familien. | Foto: Joachim Ladefoged
DetailWatch

Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem

For abonnenter

Læs også

Charlotte From har siden 2019 været kædedirektør i BR, efter Salling Group købte brandet fra det konkursramte Top-Toy. | Foto: Stine Rasmussen
DetailWatch

Charlotte From har genoplivet Fætter BR: "Jeg har ikke en raket i baglommen"

For fire år siden overtog Salling Group det konkursramte BR-brand, og siden da har Charlotte From stået i spidsen for at genopbygge kæden. Fokus er på butiksoplevelser og leg – og på at tilpasse sig forbrugerne i rækken af kriseår.

For abonnenter

Ladybox har popsangerinden Medina som brand-ambassadør. Hun har samtidig købt en ejerandel på 9 pct. af virksomheden. | Foto: PR
Mode og Velvære

Kosmetikkasser på abonnement får investering fra Jesper Buch og Jacob Risgaard

Stifterne bag det abonnementsbaserede skønhedskoncept Ladybox har fået en investering på 600.000 kr. fra Jesper Buch og Jacob Risgaard gennem tv-programmet Løvens Hule.

For abonnenter

Tesla Model Y var den mest solgte bil i Norge sidste år. | Foto: Athit Perawongmetha/Reuters/Ritzau Scanpix
Nyheder

Fire ud af fem nye biler var sidste år elbiler i Norge

Tesla var i 2022 det bilmærke, der solgte flest nye biler i Norge. 79,3 procent af alle nye biler var elbiler.

Seneste nyt

  • Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider – 27. jan.
  • Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse – 27. jan.
  • Flere Aldi-butikker melder om udsolgt og lukker før tid – 27. jan.
  • Medvinden er vendt for den danske skoindustri – 27. jan.
  • Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser – 27. jan.
  • Analyse: Dansk mode står solidt – med lav sigtbarhed og nye krav – 27. jan.
  • Hanstholm Køkken havde fremgang op til lukning: ”Afmatning” rammer – 27. jan.
  • Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem – 27. jan.
  • Modefirmaer får opkøbstilbud på stribe – 27. jan.
  • Rema 1000 trækker sig fra al handel med Skare Meat Packers – 27. jan.
  • Shoppingcenter ved Aarhus solgt med heftig rabat – 27. jan.
  • Asos hyrer profil ind til at rydde op i finanserne – 27. jan.
  • Høje omkostninger og Rusland-exit skæmmer H&M's forretning – 27. jan.
  • DI: Onlinesalg faldt 7,5 pct. i julekvartal og D2C-salg vinder indpas – 27. jan.
  • Kosmetikkasser på abonnement får investering fra Jesper Buch og Jacob Risgaard – 27. jan.
Flere nyheder

Watch Job

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Scrum Master with a practical approach

  • Head of Business Development

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

Se flere jobs

Kolofon

DetailWatch
Søg

Sektioner

  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Louise Reseke

lr@detailwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8450

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Job

Abonnement

Prøv DetailWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

detailwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Læs mere om abonnement her

Adresse

DetailWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8450

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © DetailWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
DetailWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge