Bagerikæde advarer om prisstigninger
![Der er mere end 2.000 Greggs-butikker i Storbritannien. | Foto: PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14021843.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7l0oxnf0b8ln33rp1b5.jpg)
Den britiske bagerikæde Greggs advarer om, at priserne på sine produkter vil stige som følge af øgede omkostninger på ingredienser, energi og brændstof, skriver The Guardian.
Kæden tilføjede i starten af 2022 mellem 5 og 10 pence (ca. 0,44 til 0,87 kr.) til sine produkter og udtalte i den forbindelse, at ”yderligere ændringer forventes at være nødvendige” grundet prisstigninger på samtlige ingredienser.
Greggs forventer derfor heller ikke, at virksomhedens overskud, der i 2021 udgjorde næsten 146 mio. britiske pund, eller 1,2 mia. kr., vil stige i 2022. Dette skyldes, at kæden forsøger at udligne inflationsomkostningen på op til 7 pct. fra 5 pct. i starten af 2022.
”Presset på omkostninger er i øjeblikket mere betydeligt end vores oprindelige forventninger, og som altid vil vi arbejde på at afbøde indvirkningen af dette på kunderne, men grundet denne dynamik forventer vi i øjeblikket ikke væsentlige resultatfremgang i det kommende år,” siger Roger Whiteside, afgående adm. direktør for Greggs, til The Guardian.
(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)
Relaterede artikler
Strategien lykkedes: Emmerys opnår første plus i syv år
For abonnenter