Superbrugsen vil ændre sin visuelle identitet

Ny kædedirektør i Suberbrugsen vil modernisere supermarkedskædens udtryk i både butikker og markedsføring, skriver Dagligvarehandlen.
Arkivfoto. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix
Arkivfoto. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Superbrugsen skal have en ny visuel identitet både i sine butikker og i sin markedsføring, siger kædedirektør Kenneth H. Pedersen i et interview med Dagligvarehandlen.

Supermarkedskæden ændrede senest sit udtryk i 2015 med ’koncept 15’, men nu er det ifølge Kenneth H. Pedersen tid til, at Superbrugsen bliver ”folkelig i en moderne udgave”.

”Sidste gang der skete noget med Superbrugsens samlede udtryk var med koncept 15 for syv år siden. Forbrugerne har ændret sig og prioriterer blandt andet bæredygtighed højt. Derfor er det også nødvendigt, at vi ændrer vores kommunikation til dem,” siger han til mediet.

Kenneth H. Pedersen, der tiltrådte som kædedirektør for Superbrugsen i november sidste år, efter han i godt tre år havde været kædedirektør for Meny, vil ikke uddybe planerne for den nye identitet yderligere, men siger, at den vil være tydelig i både butikker og markedsføring inden sommer.

Menys købmandskab skal lære af Norges struktur

Coop vil trimme digital brugerrejse og nå milepæl med medlemsklub

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også