Købmænd i charmeoffensiv: "Det er ingen skam at vi tjener penge"

De danske købmænd skal larme mere og fortælle åbent om alle fordelene ved jobbet. John Wagner, der er direktør i DSK, håber, at en ny kampagne er startskuddet til, at købmændenes image bliver væsentligt forbedret, så flere unge vælger at gå ind i branchen.
”For første gang i al den tid, jeg har arbejdet med området, oplever vi, at vi i realiteten har mangel på arbejdskraft hele vejen fra flaskedreng til købmand,” siger John Wagner, der har været direktør for De Samvirkende Købmænd, DSK, siden 1995. | Foto: Keld Navntoft/DSK/PR
”For første gang i al den tid, jeg har arbejdet med området, oplever vi, at vi i realiteten har mangel på arbejdskraft hele vejen fra flaskedreng til købmand,” siger John Wagner, der har været direktør for De Samvirkende Købmænd, DSK, siden 1995. | Foto: Keld Navntoft/DSK/PR

John Wagner har et problem. For hvad gør man, når man er adm. direktør for en brancheorganisation, der repræsenterer landets købmænd, og branchens image er mere eller mindre knækket, så færre og færre banker på døren og drømmer om at blive købmand?

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også