DetailWatch

Direktør for dansk discountkæde: Priserne stiger nu på dagligvarer

Finn Tang står i spidsen for Aldi Danmark, der åbent slås med 40 års dårligt image. Trods det forløbne coronaår, der øgede salget af dagligvarer, kommer den tyskejede kæde atter ud med underskud.

Finn Tang er adm. direktør for discountkæden Aldi Danmark, der siden introduktionen på det danske marked i 1978 har givet underskud. Alligevel holder tyskerne fast og Finn Tang har nu opgaven med at skabe en bedre position for kæden, der også i 2019 kom ud med milliontab og behov for ny kapital fra Tyskland. | Foto: Stine Bidstrup / Ritzau Scanpix

Mens der i dagligvarehandlen er fokus på alt fra nye, digitale løsninger til udvidelse af sortimentet med flere varer, vil tyskejede Aldi Danmark holde fast i rollen som en ren discountkæde.

Det dog i en opdateret version med mere moderne butikker som ifølge selskabets chef skal være med til at trække flere kunder i butikkerne. Og med tiden vende store millionunderskud.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Ikea-topchef i Danmark stopper

Johan Laurell, der har været adm. direktør i Ikea Danmark i de seneste knap fem år, stopper for at blive ny adm. direktør for Ikea i Frankrig. En ny kandidat er fundet, oplyser kommunikationschef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs