Ikea er ikke længere låst fast i tiårsplaner – nu har strategien fokus på den korte bane

Det giver ikke mening at lave mangeårige strategiplaner, for de skal alligevel laves om. Det har især de seneste års kriser vist, siger Ikeas kommercielle chef, der efter 28 år i virksomheden har fulgt skiftet på de indre linker i den svenske møbelgigant.
Mads Kristensen har arbejdet i Ikea, siden han var 24 år gammel. I dag er han kommerciel chef for den danske forretning. | Foto: Ikea/PR
Mads Kristensen har arbejdet i Ikea, siden han var 24 år gammel. I dag er han kommerciel chef for den danske forretning. | Foto: Ikea/PR

”Vi er blevet langt mere agile. Tempoet er blevet sat markant op.”

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også