Direktør: En god omnichannel-oplevelse er den hellige gral i Magasins udvikling

Magasin har et stort fokus på samspillet mellem sine salgskanaler og vil hvert år investere 65 mio. kr. i at forbedre sin omnichannel-oplevelse, skriver Retailnews.
Arkivfoto. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix
Arkivfoto. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Magasin vil årligt investere 65 mio. kr. i at forbedre storrmagasinets omnichannel-oplevelse, skriver Retailnews.

Ifølge Peter Fabricius, der er adm. direktør i Magasin, vil et godt samspil mellem salgskanalerne være afgørende for, hvilke detailhandlere der klarer sig bedst fremover.

”Vi bliver løbende bekræftet i, at kunder vil have en omnichannel-oplevelse, og det er derfor den ”hellige gral” i Magasins udvikling. Behovet for at løse udfordringen med at forene det fysiske med det digitale bliver rent kommercielt også understøttet af det, vi ser i vores kundedata,” siger Peter Fabricius til Retailnews.

Magasin har netop lanceret en opgraderet version af sin medlemsapp, og generelt bliver telefonen vigtigere og vigtigere for stormagasinet. I dag kommer 70 pct. af trafikken på Magasin.dk fra mobiltelefoner, mens det gælder omkring halvdelen af Magasins samlede onlinesalg.

Magasin i u-vending – fjerner alligevel russisk sportsmærke fra hylderne

Magasin rykker for første gang til udlandet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også