Nyt norsk erhvervsmedie om detailbranchen er i luften

DetailWatch har tirsdag fået et nyt søstermedie i Norge. HandelsWatch går tæt på virksomheder og profiler i den norske detailbranche og vil få tæt samarbejde med DetailWatch i Danmark.
Gøril Huse er redaktør på HandelsWatch i Norge, der fra i dag stiller skarpt på den norske detailbranche. | Foto: Robert S. Eik/Watch Media
Gøril Huse er redaktør på HandelsWatch i Norge, der fra i dag stiller skarpt på den norske detailbranche. | Foto: Robert S. Eik/Watch Media
AF REDAKTIONEN

Den norske detailbranche får fra i dag en dedikeret, stærk erhvervsjournalistisk dækning. Tirsdag gik Watch Mediers sjette norske erhvervsmedie, HandelsWatch, i luften. 

HandelsWatch skriver om resultater, strategi, konkurrence, rammevilkår, e-handel og innovation og vil dække virksomheder og nøglepersoner i branchen tæt – med en ambition om at give beslutningstagere i og omkring detailsektoren de bedste forudsætninger for at navigere i deres hverdag.

”Den norske detailbranche har altid været i udvikling, men tempoet i ændringerne har næppe været højere end det, vi ser i dag. Det påvirker alle virksomheder i branchen, hvor skarp konkurrence og konstante udfordringer er hverdag for ledere og ansatte i de virksomheder, vi nu vil dække,” siger Gøril Huse, redaktør på HandelsWatch.

Udover Gøril Huse som redaktør tæller redaktionen på HandelsWatch journalisterne Fredrik Andersson, Vebjørn Corneliussen Storvik og Øystein Engh.


Søstermedie til DetailWatch

HandelsWatch bliver søstermedie til DetailWatch i Danmark, der har været i luften i halvandet år. Her forventer man et tæt samarbejde med den nyetablerede redaktion i Oslo.

”Udviklingen og udfordringerne for detailvirksomhederne er på lange stræk ens i Danmark og i Norge. På begge markeder kæmper virksomhederne med nye forbrugsmønstre, øget digital handel, ændret distribution og aktuelle makrotendenser med stigende renter og inflation,” siger Louise Reseke, redaktør på DetailWatch.

”Detailvirksomhederne rykker samtidig mere og mere ud over landegrænserne, og der er allerede et stort overlap blandt aktørerne, der både opererer på det norske og det danske marked. Derfor ser vi også frem til at styrke dækningen på DetailWatch gennem samarbejdet med vores nye norske kolleger,” siger Louise Reseke.

HandelsWatch udkommer på linje med DetailWatch løbende online på mediets website, handelswatch.no, samt på Linkedin og som nyhedsbrev.

Tilmeld dig HandelsWatch norske nyhedsbrev via linket her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også