Britisk stormagasin kritiserer turismeskat: "Nødvendigt brændstof" mangler

Topchef for Harvey Nichols opfordrer regeringen til at genindføre en tax-free ordning for turister, der blev afskaffet i 2021.
Det britiske stormagasin Harvey Nichols blev grundlagt i 1831 i London af Benjamin Harvey. | Foto: Joel Ryan/AP/Ritzau Scanpix
Det britiske stormagasin Harvey Nichols blev grundlagt i 1831 i London af Benjamin Harvey. | Foto: Joel Ryan/AP/Ritzau Scanpix

Det koster den britiske detailhandel dyrt, at turister ikke længere har mulighed for at få momsen på deres indkøb refunderet, når de kommer hjem. Det mener topchef for stormagasinet Harvey Nichols, Manju Malhotra, skriver The Sunday Times.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også