Coops nye prisprogram indvarsler ny normal for supermarkeder

Fredag lancerer Coop et nyt priskoncept for Superbrugsen og Kvickly. Investeringen på et tocifret millionbeløb skal tjene sig selv hjem ved at bremse kundesivningen, siger kædedirektør, der vil fastholde programmet, så langt øjet rækker. Konsulent er mere skeptisk over for, om de nye pristiltag, som også Salling Group og Dagrofa arbejder med, er langtidsholdbare.

Kædedirektør for Superbrugsen, Kenneth Pedersen, tror det nye prisprogram for Superbrugsen og Kvickly er kommet for at blive | Foto: PR/Coop

Forårets accelererende inflation har på få måneder gjort danskerne til målrettede tilbudsjægere og discounthajer, når køleskabet skal fyldes. Det har kostet kunder hos supermarkederne, der har måttet tænke nyt for at matche forbrugernes skærpede prisbevidsthed og begrænse sivningen til discountbutikkerne.

Blandt de første til at reagere på skiftet i indkøbsvaner var Dagrofas madmarked Meny, der i april lancerede prismatchkonceptet ’Hverdagspris’ på 400 varer. I maj fulgte Salling Group efter med et priskoncept, der satte loft over mere end 200 varer i Bilka, Føtex og Netto, og som Salling Group i går meldte ud bliver forlænget frem til nytår.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement