Coops nye prisprogram indvarsler ny normal for supermarkeder

Fredag lancerer Coop et nyt priskoncept for Superbrugsen og Kvickly. Investeringen på et tocifret millionbeløb skal tjene sig selv hjem ved at bremse kundesivningen, siger kædedirektør, der vil fastholde programmet, så langt øjet rækker. Konsulent er mere skeptisk over for, om de nye pristiltag, som også Salling Group og Dagrofa arbejder med, er langtidsholdbare.
Kædedirektør for Superbrugsen, Kenneth Pedersen, tror det nye prisprogram for Superbrugsen og Kvickly er kommet for at blive | Foto: PR/Coop
Kædedirektør for Superbrugsen, Kenneth Pedersen, tror det nye prisprogram for Superbrugsen og Kvickly er kommet for at blive | Foto: PR/Coop

Forårets accelererende inflation har på få måneder gjort danskerne til målrettede tilbudsjægere og discounthajer, når køleskabet skal fyldes. Det har kostet kunder hos supermarkederne, der har måttet tænke nyt for at matche forbrugernes skærpede prisbevidsthed og begrænse sivningen til discountbutikkerne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter